|
Turkcell İş Destekten Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Selen Kocabaş, çağrı merkezi sektöründe kalifiye elemana ihtiyaç duyulduğunu, bu ihtiyacın karşılanması yönünde üniversitelerin meslek yüksek okullarında açılacak bölümlerin önem kazanabileceğini söyledi.
Kocabaş, AA muhabirine yaptığı açıklamada, 1999 yılında "çağrı merkezi" olarak kurulan Turkcell Global Bilgi'nin, sektördeki gelişmeler ve müşteri beklentilerinin değişerek artması sonucu yapılan yatırımlarla "Müşteri İlişkileri Yönetim Merkezi"ne dönüştüğünü, merkezin sektöründe Türkiye'nin ve Avrupa'nın en gelişmiş teknolojik sistemine sahip olduğunu belirtti.
Turkcell Global Bilgi'nin Türkiye'de İstanbul, İzmir, Erzurum, Diyarbakır ve Ankara olmak üzere 8, yurt dışında ise Ukrayna'da 2 olmak üzere toplam 10 lokasyonda 5 bin masa kapasitesiyle hizmet verdiğini ifade eden Kocabaş, oldukça genç bir çalışan profiline sahip olan Turkcell Global Bilgi Erzurum ve Diyarbakır lokasyonlarının sadece Turkcell müşterilerine hizmet verdiğini kaydetti.
Kocabaş, 2006 yılında Erzurum'da açtıkları çağrı merkezinde toplam 850 kişinin çalıştığını anlatarak, şöyle devam etti:
"Bu merkezde çalışanlarımızın yüzde 40'ı kadın, yüzde 60'ı ise erkek. Yaş ortalaması 24 olan çalışanlarımızın yüzde 14'ü lisans, yüzde 17'si ön lisans, yüzde 69'u da lise mezunu. Erzurum'da sağlanan başarı ve artan iş hacminin ardından, 12,3 milyon dolar yatırımla 2008 yılında açtığımız Diyarbakır Çağrı Merkezinde ise 600 kişi çalışıyor. Buradaki çalışanlarımızın yüzde 61'i kadın, yüzde 39'u erkek. Burada da 26 yaş ortalaması bulunan çalışanlarımızın yüzde 17'si lisans, yüzde 35'i ön lisans, yüzde 48'i de lise mezunu."
Turkcell Global Bilgi'nin, çağrı merkezi sektöründe yüzde 45 pazar payıyla Türkiye'nin lider etkileşim merkezi olduğuna dikkati çeken Kocabaş, "Bugün 7 bin kişiye istihdam ve Türkiye'de 40 milyon, Ukrayna'da 10 milyondan fazla kişiye katma değerli hizmet sağlayan Turkcell Global Bilgi, önemli bir işveren konumundadır" dedi.
Çağrı merkezi sektörünün hem dünyada hem de Türkiye'de oldukça hızlı gelişen bir sektör olduğunu vurgulayan Kocabaş, "Bu gelişimle beraber Turkcell Global Bilgi olarak önümüzdeki dönemde de var olduğumuz lokasyonlarda büyümeyi öngörüyoruz" diye konuştu.
SEKTÖRDE İSTİHDAM ARTACAK
İstihdamda çağrı merkezlerinin önemine değinen Kocabaş, toplam 30 bin masa kapasiteli çağrı merkezlerinde 35 bin civarında müşteri temsilcisi çalıştığını belirterek, şunları kaydetti:
"Yıllık bazda bakıldığında yüzde 15 büyüme oranıyla 5 yıl içerisinde sektörün 30 bin kişiyi daha istihdam edebileceğini öngörüyoruz. Bu sektörde kalifiye elemana ihtiyaç duyuluyor. Bu ihtiyacın karşılanması yönünde üniversitelerin meslek yüksek okullarında açılacak bölümler önem kazanabilir."
mynet.com
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder